Velký Pátek 2024 - 29.3.2024

Pátek 29.3.2024 - Olin Kadlec - CB Klatovy

1.čtení z Bible: (četla Monika Pavlíčková) Žalm 52
Pro předního zpěváka. Poučující, Davidův,
když přišel Edómec Dóeg a oznámil Saulovi: „David vešel do Achímelekova domu .“
Proč se chlubíš zlem, ty bohatýre? Boží milosrdenství po všechny dny trvá !
Jen zhoubu tvůj jazyk splétá, máš ho ostrý jako břitvu, pleticháři.
Zlo miluješ víc než dobro, klam více než spravedlivé slovo.
Miluješ každé podvratné slovo, jazyku lstivý.
Proto Bůh tě smete provždy, popadne tě, ze stanu tě vyrve, vykoření tě ze země živých.
Až to spatří spravedliví, zmocní se jich bázeň a posměšně o něm řeknou:
„Ano, byl to muž, jenž nepokládal za záštitu Boha, ve své veliké bohatství doufal, zakládal si na své zhoubné moci.“
Ale já jsem jako zelenající se oliva v domě Božím. Doufám v Boží milosrdenství navěky a navždy.
Navěky ti budu vzdávat chválu, neboť jsi to způsobil ty. Naději jsem složil ve tvé jméno, je tak dobré ke tvým věrným.

Chvály:
Byl jsi tam, když byl křižován můj Pán.
Jen v Kristu mám

2.čtení z Bible: (Olin Kadlec) - Jan 19,17-42 - Ukřižování Ježíše

Ježíš šel na kříž s vědomím, že to změní tento svět - lidi, i když ne všechny. Změnilo to jeho učedníky. Ježíš viděl do budoucnosti vyjádřením Žalmem 52 -
Ale já jsem jako zelenající se oliva v domě Božím. Doufám v Boží milosrdenství navěky a navždy.
Ježíš hleděl za ten kříž a věřil. Žil podle jiného zákona, než se řídíme my. Jednáme dle našeho nejlepšího rozumu (vědomí a svědomí) a podle zvyků (zkušenosti+návyky). A proto potřebujeme pokání = > obrácení se k Bohu (změnou smýšlení). A s pomocí Ducha svatého (Božím duchem) se můžeme řídit také jiným zákonem, který není z tohoto světa - zákonem Božím. S vírou, nadějí a láskou můžeme žít (ponořením se do Boží náruče) naše spasení.
Aleluja. Díky Tobě Ježíši Kriste!


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Středa - Ezechiel 1-7.kapitola. Povolání a činnost proroka v exilu

Středa - Genesis kapitola 46-50 - Příběh Josefa

Středa - Matouš kapitola 22-28 Ježíšovo vzkříšení a vyslání apoštolů