Neděle - Květná neděle 24.3.2024

Neděle 24.3.2024 - Klášter Tuchoměřice (s Petrem H.)
Slovo měl: Christophe Jakob - rozhovor s Jakobem str. 8

Květná neděle - závěrečná bohoslužba Ignaziánského duchovního cvičení.

Žalm: Žalm 22
Evangelium - pašie Marek 14,1-15,47

Bohoslužba se začala venku v 10:30. Měl jsem tu čest a požádala mne sestra Jana, která byla na vozíčku, abych ji pomohl s vozíkem do kostela. Účastníci se usadili v kostele a Jakob je s francouzským humorem poslal všechny ven. Po úvodních slovech liturgie nás Jakob všechny "pokropil" (požehnal) svědcenou vodou. Vlastně žehnal "kočičky" a ostatní rostliny, kterým i jsme vítali Ježíše - příchod do Jeruzaléma.
Pak jsme se přesunuli do kostela, kde pokračovala bohoslužba čtením žalmu 22 (Bože můj, Bože můj, proč jsi mě opustil) a pěkně čtenými (rozdělené role) pašiemi podle Markova evangelia.
Výklad byl asi o naší lidské nestálosti a Boží neskutečné věrnosti a lásce. Na závěr jsme byli pozvání ke stolu Páně a mohli jsme se setkat s Ježíšem v této eucharistické podobě. Ještě požehnání od milého německo-francouzského kněze Jakoba a týden duchovního cvičení v klášteře se tímto uzavřel. Ne však úplně, neboť po nepatrné pomoci sestře Janě zpět z kostela jsem od ní dostal požehnání. Dodnes na toto setkání a její požehnání s láskou vzpomínám.
I když některé momenty v tomto duchovním cvičením mne hodně "nadzvihly" a rozjitřily poklidné vody mého křesťanského žití, tak musím říci, že se mi po této milé společnosti bratří a sester občas zastýskne. O prožitcích v klášteře ještě napíšu zvlášť na mé stránky www.naucseto.cz






Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Středa - Ezechiel 1-7.kapitola. Povolání a činnost proroka v exilu

Středa - Genesis kapitola 46-50 - Příběh Josefa

Středa - Matouš kapitola 22-28 Ježíšovo vzkříšení a vyslání apoštolů